Zorg voor de mantelzorger

Op 11 november van 15.30 tot 18.00 uur is er een minisymposium in de Christus Triumfatorkerk over mantelzorg. Het symposium richt zich niet direct op de mantelzorgers zelf – hoewel ook zij van harte welkom zijn – maar op de ‘schil’ rond de mantelzorgers.
Predikanten Erwin de Fouw en Jaap van den Akker en diaconaal opbouwwerker Maja Postma organiseren het symposium in samenwerking met de Duinzichtkerk.
Initiator Erwin de Fouw: ‘Mantelzorgers hebben niet altijd door dat ze mantelzorger zijn. Want elkaar helpen is toch normaal, dat doe je gewoon.

Het symposium is gericht op iedereen rond de mantelzorger, in de rol van ouderling, bezoeker, mensen uit de pastorale zorg. Tijdens het minisymposium komt er een bijdrage van Rein Algera, geestelijk verzorger bij Florence, de Haagse organisatie voor ouderenzorg. Ook vertelt Hester Sanderman van Zorgmaatje over mantelzorg. En last but not least vertelt Hester van Weerden als ervaringsdeskundige haar verhaal over wat het voor haar betekent om mantelzorger te zijn.

Dag van de Matelzorg
11 november 2024 van 15.30 tot 18.00 uur - inloop vanaf 15.00 uur